Iklan

26 July 2011

PoLiGaMi


Menakutkan atau AAK (ada aku kisah!)

Apa juga jawatan anda,anda perlu peka tentang poligam...terpualang kepada anda nak mentafsirkannya bagaimana...aku faham poligami bukan semuanya terjadi dalam suasana yang baik setiap keluarga..mungkin dalam 10 keluarga poligami hanya 1 keluarga sahaja yang benar2 bahagia...x aku nafikan.Tapi sebagai manusia mengapa kita nak pertikaikan jodoh pertemuan yang telah Allah tentukan?
 Dari pengalaman aku sendiri selam hampir 10 tahun hidup bermadu,ramai yang tertanya2 mengapa aku sanggup bermadu dan menjadi isteri ke 2 yang selalu dianggap perampas dan perosak umahtangga orang lain.Demi Allah,apa yang terjadi adalah ketentuan dari yang Maha Esa bukan aku yang pinta...tapi percayalah selagi mana ia adalah percaturan dariNya selagi itu Dia akan menolong hambanya...
Pastikan apa yang kita lakukan hanya untuk keluarga kita sahaja jangan libatkan orang lain selain suami,isteri2 dan anak2....pasti rumahtangga itu akan bahagia...kerana mana ada manusia yang mahu nampak kita hidup senang dan bahagia,pasti ada niat untuk mengkucar-kacir kan keluarga kita...(selalunya mcmtu lah).
Jarang yang kita jumpa memang benar2 mendoakan kebahagian kita,tak banyak sedikit pun pastia ada perasaan iri hati...(kenapalah dia boleh ek..,aku x boleh?) Apapun,aku sebagai hamba yang lemah pasti akan mengamalkan petua kesejahteraan rumahtangga....iaini....DOA

3 comments:

ifwat said...

ifwat tak kawen lagi.. so tak leh cakap bnyk.. hehehe.. tapi sbgi laki ni, mmg kadang2 pk nak ada lebih dari sorang.. tu pun kalau yg ptama bagi la kan.. hehe.. kdg2 tu je kuar imaginasi nakal.. haha.. yang penting, ikut kemampuan la kan..dan adil.. hehe

AnneRaini said...

camne ko kenal dgn laki ko?

putra suki said...

harap smuanya baik. huhu. :)